AVANTAJE SICO ERP

SICO ERP este un produs informatic de tip „client-server”, din clasa de aplicații ERP&CRM, realizat şi dezvoltat în România pentru administrarea, gestionarea şi managementul resurselor materiale, umane și financiare.

Este o soluție „la cheie” pentru entități economice de orice dimensiuni – foarte mari, mari, mijlocii sau mici și cu orice profil al activităților: producție, servicii, construcții-montaj, comerț, turism, transport, consultanță ș.a.

Se realizează prelucrarea completă a informației economice pe tot fluxul acesteia, de la crearea (înregistrarea) documentelor primare până la întocmirea rapoartelor finale pentru toate activitățile, obiectivele și structurile organizatorice și funcționale dintr-o companie.

SICO ERP este un sistem software complex care integrează procesele economice ale companiei cu scopul optimizării și creșterii eficienței acestora. Sunt realizate integrarea și sincronizarea principalelor funcțiuni ale unei întreprinderi, furnizând informații integrate, ordonate și complete, asigurându-se fluidizarea schimbului de date dintre structurile organizatorice, o comunicare operativă între utilizatori și o fundamentare optimă a deciziilor. Din punct de vedere al funcționalităților, sunt acoperite toate domeniile de interes ale unei afaceri: marketing, comercial, ofertare, planificare, producție, managementul și gestiunea achizițiilor, managementul și gestiunea stocurilor, ale mijloacelor fixe și investițiilor, managementul și gestiunea parcului auto și de utilaje, managementul și gestiunea serviciilor, interacțiunea cu furnizorii, managementul şi gestiunea relațiilor cu clienții, retail clasic/ parcuri moderne, managementul și gestiunea contractelor și comenzilor, gestiunea financiară, managementul și gestiunea resurselor umane (evidență, organizare, normare, salarizare), contabilitatea analitică, sintetică şi financiară, (sub)sistemele informaționale, Business Intelligence și de control, board-ul decizional al companiei.

SICO ERP este un software românesc, dezvoltat pentru toate modele de afaceri prezente și viitoare din toată Uniunea Europenă, bazat pe școala românească de informatică și cibernetică economică și nu are inconvenientele uzuale ale aplicațiilor importate și adaptate. Este un produs informatic pentru managementul afacerilor bazat pe cele mai noi modele de funcționare informațional-decizională și pe tehnologiile informatice de vârf din epoca digitalizării și a inteligenței artificiale. Prin intermediul lui, companiile beneficiază de interfețe informatice optime și interactive cu mediul de afaceri intern și extern, globalizat și foarte dinamic, asigurându-și astfel un avantaj competitiv important față de orice concurență.

Costurile și duratele de implementare sunt dintre cele mai reduse de pe piață, tehnologia de realizare, bazată pe Microsoft SQL Server, fiind dintre cele mai avansate din domeniu.

Principalele componente (aplicații) ale lui SICO ERP sunt următoarele:

SICO Manager – aplicație pentru manageri: panoul de bord al managerilor pentru analiza, urmărirea şi controlul activităţilor;

SICO Alert – aplicație pentru manageri de alertare operativă: program de alertări și raportări operative pentru manageri, pe orice dispozitive TIC online;

SICO BI – aplicație pentru manageri, de raportare și analize integrate de tip BI („Business Inteligence”): pentru managementul și board-ul coompaniei;

SICO Marketing – aplicație de marketing: pentru activitatea de marketing comercial;

SICO Gestiuni – aplicație complexă de gestiune : aplicație extinsă de informatică de gestiune pentru gestionarea și managementul tuturor resurselor materiale și financiare;

Pentru companii cu activități comerciale de tip „retail” sau „distribuție”, integrate direct în SICO Gestiuni, există programe comerciale specializate precum:

SICO Retail – aplicație pentru vanzări bazate pe POS – uri universale (magazine, unități HORECA ș.a.), cuplat direct la baza de date a lui SICO ERP și la casele de marcat fiscale;

SICO Distribution – aplicație de tip SFA (abreviere de la „Sales Force Automation”), pentru vânzări la distanță prin agenți comerciali mobili, cuplat direct la baza de date a lui SICO ERP;

SICO Financiar – aplicație de contabilitate financiară: pentru contabilitatea sintetică și financiară;

SICO Financiar gestiune – aplicație pentru contabilitatea financiară de gestiune: pentru managementul financiar – contabil de gestiune;

SICO Resurse Umane – aplicație complexă de resurse umane: pentru evidența, organizarea, normarea și salarizarea resurselor umane;

SICO Devize – aplicație complexă de devize pentru managementul proiectelor: pentru managementul, ofertarea, planificarea și urmărirea proiectelor de construcţii-montaj și infrastructură;

SICO ERP acoperă activitatea tuturor structurilor funcționale și organizatorice ale sistemului informațional-decizional economic din cadrul unei companii, precum : MARKETING, CONTRACTE ŞI COMENZI, ACHIZIŢII DE BUNURI ŞI SERVICII, GESTIUNI DE STOCURI, PRODUCTIE DE BUNURI ŞI SERVICII, DESFACERE DE BUNURI ŞI SERVICII, GESTIUNI DE MIJLOACE FIXE SI ALTE ACTIVE, OBIECTE DE INVENTAR ÎN UZ, MENTENANȚA UTILAJE ȘI PARC AUTO, URMĂRIREA INVESTIȚIILOR, MANAGEMENTUL PROIECTELOR DE CONSTRUCTII-MONTAJ, CONTABILITATE ANALITICĂ ŞI DE GESTIUNE, CONTABILITATE FINANCIARĂ, TREZORERIE, BUGETE, PLANIFICARE, SALARIZARE ŞI RESURSE UMANE, CONTROLLING, STRUCTURA DE CONDUCERE.

SICO ERP a fost testat tehnolgic și calitativ în laboratoarele Microsoft Corporation și a obținut certificarea "ISV/ SOFTWARE SOLUTIONS" încă din anul 2007, ca recunoaștere a îndeplinirii criteriilor de produs realizat cu tehnologie Microsoft de ultimă generație, conform standardelor de aplicație din clasa “client – server”, cele mai înalte din punct de vedere al nivelului tehnic și calitativ.

Baza de date, arhitectura, componentele și întreaga funcționalitate ale lui SICO ERP sunt de tip multicompanie, toate analizele și rapoartele sale făcându-se, dacă este cazul, prin selectarea prealabilă de către utilizatori a firmelor (sucursale/ filiale) pentru care se execută.

În SICO ERP totul, inclusiv închiderea contabilă, oricât de mare și de complexă ar fi, absolut totul este operativ, procesele de calcul și prelucrare a datelor desfășurându-se “în timp real”, pentru toate programele și aplicațiile sale informatice, iar optimizarea și automatizarea software sunt maxime.

Fiind construită în totalitate cu tehnologie Microsoft SQL Server, baza de date a lui SICO ERP nu are limite rela fizice sau logice, putând stoca și procesa cele mai mari volume de date, limitările fiind date, eventual, doar de capacitățile de stocare ale serverelor de date (prin instalarea în Cloud, eventualele limitări sunt practic anulate).

Cele mai mari companii globale folosesc tot aceste modele de baze de date.

Arhitectura, organizarea bazei de date și aplicațiile SICO ERP sunt de tip multifirmă (număr nelimitat de firme/ sucursale/ filiale).

SICO ERP nu are limitări nici în spațiu (numărul/ dimensiunea modulelor – gestiune, numărul de stații de lucru/ utilizatori, componente software/ de date ș.a. nu sunt limitate), nici în timp (numărul perioadelor de prelucrare – an și luna – fără resetare/ reîncepere este nelimitat).

SICO ERP este un sistem informatic într-o continuă dezvoltare, bazat pe cele mai noi tehnologii informatice, pe modele funcțional-lucrative de top, având ca scop principal satisfacția maximă a celor pe care îi deservește.

Spre deosebire de alte sisteme informatice de tip ERP de pe piață, SICO ERP mai are și alte AVANTAJE față de alte aplicații:

Creșterea performanței informațional-decizionale

SICO ERP este un sistem informatic de ultimă generație pentru administrarea și managementul resurselor și proceselor tehnico-economice ale întreprinderii, având soluții generale și specifice complete pentru toate activitățile desfășurate.

Aplicațiile SICO funcționează pe orice infrastructură IT: calculatoare desktop/ laptop/ tablete/ telefoane mobile > în rețele și arhitecturi informatice/ cloud, formând un sistem informațional-decizional performant și de maximă eficiență.

Oricât de eclectice ar fi, sunt acoperite, integrate și unite toate activitățile companiei, realizând astfel digitalizarea reală a acesteia.


Deschidere

1.GESTIUNEA ȘI MANAGEMENTUL RESURSELOR

✓ Evidența, planificarea, gestionarea și administrarea tuturor resurselor materiale și financiare ale companiilor și instituțiilor.

2.COMERCIAL ++

✓ Inclus nativ în SICO ERP, (sub)Sistemul Comercial ++ pune în practică Funcția Comercială a întreprinderii, prin informatizarea tuturor activităților de marketing și comerciale desfășurate, acoperind tot circuitul informațional: cereri de oferte > oferte > comenzi > aprovizionare/ desfacere, integrat funcțional, dacă este cazul, cu pregatirea/ lansarea/ urmarirea/ executarea producției de bunuri și servicii și cu toate celalte activități (planificare, logistică ș.a.) necesare, inclusiv fazele finale de livrare a produselor și serviciilor companiei;
✓ Circuitul de mai sus se concretizează prin generarea și procesarea de documente care reflectă toate procesele și activitățile derulate cu scop comercial, printr-o trasabilitate completă a acestora, documentele din “amonte” generând conținut pentru cele din “aval”, prin proceduri, algoritmi și funcțiuni automate, complet pregătite să preia eficient munca de rutină, în care operatorul uman are rol de coordonare, urmărire, analiză și decizie;
✓ Tehnologia, arhitectura, structura și funcționarea lui SICO ERP permit integrări API/ EDI/ Proprii cu: orice platforme de comerț electronic/ B2B, Office, Outlook, aplicații externe care emit/ primesc fișiere prelucrabile, roboti software incluși în Windows, orice alte tehnologii bazate pe Inteligența Artificială (IA), precum BPA (Business Process Automation) – automatizarea proceselor de business ș.a;
✓ Modulul Comercial ++ include și funcțiuni puternice de aplicație CRM. Prin integrarea nativă cu celelalte modulele ale lui SICO ERP (Logistică, Gestiuni, Producție, SFA, Retail, Management proiecte ș.a.) acesta orientează, concentrează și potențează activitățile și resursele companiei spre piață.

3.PRODUCȚIA DE BUNURI ȘI SERVICII

✓ Organizarea, programarea, lansarea, urmărirea, evidența și trasabilitatea producției de bunuri și servicii pe baza conexiunilor/ interacțiunilor tuturor (sub)sistemelor economico – tehnice: comercial, producție, gestiune, contabilitate, management;
✓ Se îmbină algoritmi bazați pe retetare complete cu operațiuni tehnologice optimizate de prelucrări industriale pe faze ale stocurilor de materii prime/ semifabricate/ produse finite, pentru orice tipuri de produse sau industrii.
✓ Reflectarea, monitorizarea și reporting-ul proceselor industriale din fabrică, corelate cu gestionarea automată a resurselor și producției.

4.SISTEM DE ORGANIZARE OPTIMĂ ȘI GESTIONARE OPERATIVĂ A STOCURILOR

✓ Organizarea pe gestiuni a tuturor mijloacelor circulante materiale de tip: materii prime, semifabricate, produse finite, marfuri, obiecte de inventar în depozit/ folosință pe utilizatori ș.a.;
✓ Modele WMS interactive, cu opțiuni - utilizator de alegere automată a modelului, în funcție de natura stocului, domeniul de folosire, cerințe de fabricație sau de livrare ș.a.;
✓ Sisteme de coduri, modele și algoritmi autoadaptabili pentru organizarea, evidența, identificarea, localizarea, utilizarea, procesarea, gestiunea și contabilitatea stocurilor;
✓ Utilizarea sistemică integrată, într-o infrastructură informatică generalizată, a tuturor tehnologiilor și dispozitivelor digitale actuale, pe tot circuitul informațional al stocurilor;
✓ Optimizarea și automatizarea aprovizionării, depozitării, stocării, livrărilor și evidenței stocurilor;
✓ Includerea într-o singură interfață a tabelelor de stocuri WMS împreună cu:
- butoane pentru selectarea modelelor și a operațiunilor tehnologice de prelucrare (croire, debitare, combinare ș.a.);
- filtre și comenzi pentru optimizarea prelucrărilor și pentru alegerea multicriterială a variantelor;
- zone de vizualizare interactivă a rezultatelor finale;
- alte elemente de: integrare/ automatizare/ optimizare/ etichetare/ ș.a.
✓ Aceste interfețe fac parte integrantă și din modulele de Producție materială.
✓ Generarea automată operativă și completă a tuturor documentelor de gestiune și contabilitate referitoare la mișcarea și transformarea stocurilor ca resurse/ semifabricate/ produse finite, pe toate fazele de prelucrare și procesare ale acestora.

5.MIJLOACE FIXE ȘI ALTE ACTIVE

✓ Evidenţa completă, gestiunea şi managementul tuturor imobilizărilor corporale şi necorporale, ca mijloace de producție și resurse logistice de bază ale companiei;
✓ Trasabilitatea completă a imobilizărilor realizate prin:
- producția de investiții corporale proprii: Proiecte > Construcții – Montaj > Urmărirea investițiilor > Puneri in funcțiune > Intrari ca Mijloace fixe;
- achiziție/ cumpărare de Mijloace fixe.
✓ Modernizări/ Reevaluări/ Intervenții ș.a;
✓ Automatizarea contabilității complete a imobilizărilor prin calculul operativ al amortizării lunare, contabilizarea automată a tuturor operațiunilor de Intrare/ Iesire/ Modificare > pe proiecte/ obiective/ centre de cost, cu includerea automată în postcalculul financiar-contabil și de gestiune global, a amortizării lunare și a tuturor costurilor aferente;
✓ Sisteme moderne de codificare, etichetare, organizare, localizare și urmărire, bazate pe infrastructura IT “clasică” și pe noile tehnologii mobile (GPS, scannere s.a).

6.SISTEM RETAIL INTEGRAT

✓ Integrarea automată nativă a tuturor canalelor de vânzare (POS-uri, platforme on-line) în baza de date SQL Server a lui SICO ERP, prin operarea și procesarea în timp real a tuturor documentelor primare, încărcate automat cu date comerciale, contabile și fiscale complete, gata contabilizate, procesate și incluse automat în analize și rapoarte, cu închiderea fiscală și contabilă finalizate și cu toate serviciile/ declarațiile ANAF (e-factura, e-transport, saf-t, SGR etc..) făcute;
✓ Aplicația de Retail este integrată automat cu orice tip de Casă de marcat, atât pentru Gestiuni – Magazin cât și pentru oricare din gestiunile de stocuri sau cu modulele Comerciale de comenzi, module HORECA (Primiri Clienți/ Recepții) ori alte module similare pentru activități de tip Prestări de Servicii (clinici medicale ș.a.);
✓ Utilizarea de algoritmi pentru creșterea vânzărilor prin folosirea de:
- liste de prețuri ale produselor pe clienți/ magazine, în funcție de intervale (6) cantitative și valorice, perioade timp ș.a.;
- carduri de fidelitate, promoții;
- statistici și analize operative privind vânzările pe clienți/ produse/ factori de grupare ș.a.
✓ Este și o aplicație mobilă de tip SFA, putând rula sub orice sistem de operare și pe orice dispozitiv „smart”;
✓ Include mecanisme și funcțiuni automate pentru e-Factura, SGR;
✓ Este parte integrantă a lui SICO ERP, putând funcționa și ca modul independent.

7.TREZORERIE

✓ Gestiunea, contabilitatea, controlul și administrarea fluxurilor financiare și a mijloacelor bănești ale companiei, exprimate în orice monede din toate circuitele financiar – bancare sau de casă;
✓ Integrarea cu aplicațiile bancare/ banking pentru preluarea automată de date din: fișiere cu extrase de cont, operațiuni electronice ș.a;
✓ Contabilitatea automată/ asistată a tuturor operațiunilor de trezorerie: încasări, plăţi, viramente/ transferuri interne, avansuri spre decontare, diferențe de curs, operațiuni cu efecte/ carduri ș.a.

8.REPARTIZAREA AUTOMATĂ PE OBIECTIVELE FINALE A CHELTUIELILOR/ VENITURILOR DE TIP INDIRECT

✓ Module/ gestiuni informaționale, pentru generarea automată, din documente deja existente dar nerepartizate, a unor documente de cheltuieli/ venituri complet structurate și repartizate pe obiectivele finale (centre de cost și venit), ca surse ale Postcalcului de gestiune.
✓ Astfel de gestiuni colectează automat, din celelalte module ale lui SICO ERP și date precum: reevaluări valutare cu diferențe de curs, repartizarea amortizărilor lunare ale mijloacelor fixe, costurile salariale nerepartizate, comisioane, dobânzi, sau orice ale cheltuieli/ venituri care, prin natura lor n-au putut fi arondate inițial obiectivelor finale (centre de cost/ venituri).

9.MANAGEMENT PROIECTE

✓ Managementul proiectelor de investiții, modernizare, reparații, infrastructură, caracteristic lucrărilor de Construcții – Montaj și altor domenii cu organizare pe proiecte din diverse industrii > este realizat de aplicația SICO Devize, specializată în ofertarea/ programarea/ planificarea/ lansarea/ urmărirea acestora;
✓ Baza normativă a lui SICO Devize o reprezintă normele republicane de deviz elaborate începând cu anul 1981, deschise, mult îmbogățite, aduse “ la zi”, (re)tehnologizate, în concordanță cu toate evoluțiie industriilor conexe: materiale de construcții, utilaje, mijloace de transport, echipamente, IT, serviciile de proiectare, monitorizare ș.a.;
✓ Prin integrarea cu SICO ERP se realizează un sistem informatic unic, standardizat, exhaustiv, puternic digitalizat și eficient, astfel încât șantierul devine asemănător, din punct de vedere organizatoric și funcțional unei secții de producție industrială, având însă propria sa dinamică informațional-decizională, zilnică/ orară, într-o continuă și efervescentă schimbare, dar într-un mediu decizional controlat tehnic, economic, financiar și comercial;
SICO Devize poate integra datele oferite de dispozitive inteligente de localizare/ scanare/ monitorizare/ urmărire a “task-urilor”/ lucrărilor;
SICO Devize rulează sub orice sistem de operare și pe orice dispozitiv „smart” și funcționează atât independent cât și integrat cu SICO ERP

10.RESURSE UMANE

✓ Funcția de personal > evidența, organizarea, prezența, normarea și managementul Resurselor Umane;
✓ Salarizarea personalului;
✓ Integrări cu SICO ERP, retineri financiare, contabilitate, Declarația 112, Revisal;
✓ Este parte integrantă a lui SICO ERP, putând funcționa și ca aplicație independentă;
✓ Poate rula sub orice sistem de operare și pe orice dispozitiv „smart”.

11.(SUB)SISTEM DE CONTABILITATE FINANCIARĂ OPERATIVĂ

În SICO ERP totul, inclusiv închiderea contabilă, oricât de mare și de complexă ar fi, absolut totul este operativ, procesele de calcul și de prelucrare a datelor desfășurându-se “în timp real”, pentru toate programele și aplicațiile sale informatice, iar optimizarea și automatizarea software sunt maxime.
✓ Aplicație specializată pentru compartimentele de contabilitate financiară și sintetică generală care preia automat, sub forma notelor contabile, toate datele de contabilitate analitică din documentele primare din SICO Gestiuni și permite, în plus, culegerea directă de note contabile suplimentare;
✓ Sistem de balanțe financiar-contabile sintetice/ analitice, pe nivele sintetice/analitice de conturi > structurate pe companie (grup de companii) dar și pe activități/ obiective/ proiecte/ subunități > atât în lei cât și în orice monedă nativă a documentelor procesate.
✓ Sistem de indicatori financiari-contabili, postcalcul financiar, registru fiscal, fișe complete de conturi pe documente, jurnale, registre ș.a.;
✓ Export automat al datelor în aplicația de Bilanț a ANAF, Bilanțuri proprii.

12.(SUB)SISTEM DE SERVICII ELECTRONICE/ RAPORTĂRI(FISCALE)/ DECLARAȚII > CĂTRE ANAF ȘI ALTE INSTITUȚII

SICO ERP exportă automat către serverele și aplicațiile ANAF toate Datele și Declarațiile fiscale obligatorii, exact și la termene, pentru orice categorie de contribuabil
✓ Sistemul informatic SICO ERP include funcțiuni și module API pentru integrarea automată cu toate aplicațiile ANAF, meniuri și proceduri proprii pentru controlul total și validarea operativă a datelor exportate, astfel încât toate serviciile E-Factura/ E-transport ș.a. se prestează exact, la termene și cu efort minim.
✓ Sistem controlat și operativ de avertizări automate privind E-Factura/ E-transport.
✓ Procedură de descărcare automată din SPV a e-facturilor primite, cu opțiune pentru preluarea lor în SICO ERP și generarea automată, dacă este cazul, a notelor de recepție legate de comenzile de aprovizionare.
✓ Realizarea automată a tuturor Declarațiilor 406 prin integrarea completă a procedurilor SAF-T în SICO ERP și generarea automată asistată a codurilor SAF-T pe fiecare document inclus, încă din faza de generare a acestora.
✓ Meniu rapid și eficient de vizualizare și corectare a întregului SAF-T aplicat în toate modulele și structurile lui SICO ERP.