Organizare – Logistica
Aceasta functiune standard a sistemului informational-decizional are ca obiectiv principal realizarea structurii organizatorico-functionala a firmei. Aceasta structura poate fi foarte diferita de la o firma la alta , in functie de mai multi factori referitori la activitatile si afacerile acestora: profilul, mediul, natura resurselor, nivelul de dezvoltare s.a. Functia de organizare este prezenta in majoritatea modulelor unui sistem informatic performant, cu precadere in aplicatia de Resurse Umane.
O componenta de baza a sistemului organizatorico-functional al firmei o reprezinta Logistica.
In cadrul lui SICO ERP&CRM acest modul este prezent atat distinct cat si prin functiunile si sarcinile logistice integrate celorlalte module.
La nivelul unei companii logistica asigura dispecerizarea si optimizarea circulatiei bunurilor pe lantul: achizitie, stocare, miscare interna, livrare, servicii post-vanzare s.a.
Functionarea unor compartimente specializate cu sarcini logistice este oportuna numai atunci cand activitaţile logistice au o pondere mare la nivelul intreprinderii. Chiar si in cazul existentei compartimentelor de logistica, acestea nu trebuie sa realizeze toate funcţiile logistice.
O separare organizatorica a sarcinilor logistice de cele conexe acestora (achizitie, desfacere s.a.) pot ingreuna atat de mult distribuţia incat s-o faca nerentabila. Pentru a rezolva aceasta problema, in procesul distributiei compartimentele de vanzare se ocupa de activitatea de desfacere iar managementul logistic urmareste operativ fluxul de marfa orientat pe costuri. Se realizeaza astfel un management eficent al canalului de distribuţie, cooperarea operativa dintre participantii acestuia fiind solutia optima.
Resursele de tip logistic al unei companii sunt formate, in principal, din parcul auto, de utilaje, alte mijloace de munca, din forta de munca direct aferenta acestora (soferi, deserventi, etc..) si din structura de management logistic. Pentru logistica aferenta activitatilor comerciale (distributia), o resursa umana de baza o formeaza agentii de vanzari sau personalul similar. Alaturi de profesionalismul acestora, dotarea lor tehnica formata din programe informatice adecvate, structuri hardware corespunzatoare, mijloace de deplasare s.a. contribuie decisiv la cresterea performantelor lor profesionale.
Avand in vedere importanta, valoarea si dimensiunile resurselor logistice, planificarea, urmarirea si controlul acestora sunt obiective de interes maxim pentru conducerea companiei.
SICO ERP&CRM are module specializate pentru planificarea tuturor activitatilor si obiectivelor companiei, inclusiv pentru logistica acesteia.
Din punct de vedere logistic sistemul permite definirea de “zone” de livrare si vanzare, care pot fi grupari geografice de clienti pentru a caror distributie se pot aloca resurse materiale si umane omogene: transport, depozitare, service s.a.
Activitatea de distributie in aceste zone se desfasoara conform unui plan de vizite utilizand, in mare parte, resurse umane si materiale specifice parcului auto. In acest caz, optimizarea functionarii acestor zone este, in mare parte o problema de optimizare de transport etc..
Aplicatia permite stabilirea de timpi pentru distributia marfurilor pentru fiecare zona si pentru fiecare client din aceasta zona. Pot fi intocmite planificari operative calendaristice ale livrarilor pe zone, clienti, comenzi, mijloace de transport, conducatori auto. Stabilirea timpilor pentru aceste planificari se bazeaza pe timpul de livrare client-comanda (acoperirea de stoc, pregatire comanda, ambalare, transport s.a.), care sunt inregistrati in mod implicit pe fiecare client, dar si pe fiecare comanda-client in parte. In modulul “Contracte si comenzi”, la urmarirea comenzilor de livrare se introduc timpii realizati si alte date privind starea fiecarei comenzi. Programul realizeaza automat rapoarte comparative intre datele planificate si cele realizate ale livrarilor de produse.
In SICO Gestiuni exista module specializate pentru evidenta si managementul tuturor resurselor logistice:
- gestiuni de tip “Parc auto” pentru:
- evidenta si prelucrarea documentelor de tip: foi de parcurs, fisa activitatii zilnice (FAZ), repartizarea pe centrele de cost a cheltuielilor auto s.a.
- evidenta, gestiunea si planificarea mentenantei auto
- realizarea de rapoarte operative privind documentele acestei gestiuni
- gestiuni de tip “Parc de utilaje” pentru:
- evidenta si prelucrarea documentelor de tip: foi de lucru utilaje, repartizarea pe centrele de cost a cheltuielilor cu utilajele s.a.
- evidenta si gestiunea si planificarea mentenantei utilajelor
- realizarea de rapoarte operative privind documentele acestei gestiuni
- gestiuni de tip “Mijloace fixe”.
Categorii
- • Marketing si Comercial
- • Comercial ++
- • Achizitia de bunuri si servicii
- • Gestiuni de stocuri
- • Gestiuni pentru evidenta si repartizarea cheltuielilor
- • Evidenta, gestiunea si mentenanta Mijloacelor Fixe si a altor Active
- • Organizare – Logistica
- • Urmarirea investitiilor
- • Productie de bunuri si servicii
- • Vanzare de bunuri si servicii
- • POS Vanzari
- • Modul SFA de vanzari
- • Ofertare, planificare, lansare, urmarire lucrari de constructii-montaj
- • Contabilitatea analitica si de gestiune
- • Contabilitatea financiara
- • Bugete
- • Trezorerie
- • Salarizare si resurse umane
- • Structura de control si conducere
- • Sistemul de administrare si securitate
- • Sistemul de notificare si alertare