SICO Gestiuni de Stocuri

Acest modul, inclus in aplicatia SICO Gestiuni, cuprinde totalitatea gestiunilor materiale ale societatii. Acestea pot fi:

  • gestiuni cantitativ-valorice (depozite de: marfuri, materiale, combustibil,  piese de schimb, consumabile, obiecte de inventar in depozit, magazine etc.). Evidenta acestor gestiuni se tine atat cantitativ cat si valoric.
  • gestiuni valorice a caror evidenta se tine doar valoric.
  • gestiuni de obiecte de inventar in folosinta

Pentru gestiuni cantitativ-valorice si valorice sunt procesate toate tipurile de documente referitoare la intrarea si iesirea produselor in (din) gestiuni: note de intrare-receptie si constatare de diferente, note de predare a produselor finite, procese-verbale de modificare de preturi, de inventariere, documente de consumuri, avize, transferuri, s.a.

SICO ERP&CRM permite aplicarea “managementului de depozit” pentru organizarea si stocarea produselor.

Sunt realizate urmatoarele tipuri de rapoarte:

  • Balante, istoric stocuri, liste, fise de magazie, jurnale, situatii privind intrarile/iesirile, centralizatoare, note contabile
  • Situatii privind stocurile minime (de siguranta), maxime, optime
  • Situatii privind stocurile fara miscare s.a.

Pentru gestiuni de obiecte de inventar in folosinta sunt procesate toate tipurile de documente referitoare la intrarea si iesirea produselor in (din) gestiune: darea pe inventar si alte tipuri de intrari, casarile, transferurile si alte tipuri de iesiri de obiecte de inventar aflate in uz.

Sunt realizate urmatoarele tipuri de rapoarte:

  • Balante, istoric stocuri, liste, fise de magazie, jurnale, situatii privind intrarile/iesirile, centralizatoare, note contabile
  • Evidenta pe utilizatori a obiectelor de inventar in uz

Modulul acesta asigura mecanismul de gestionare al stocurilor prin documente. Documentele pot fi de intrare sau de iesire: cele de intrare reflecta intrarea pe stocul unei gestiuni a unor repere si contin loturi de repere intrate, iar cele de iesire reflecta iesirea loturilor intrate. Exista mai multe tipuri de documente de intrare si mai multe tipuri de documente de iesire, in functie de specificul fiecarei operatii. Se pot crea noi tipuri de documente. Sistemul de gestionare este relational, de aici avantajul ca atata vreme cat documentele sunt conforme cu realitatea, toate situatiile sunt corecte. Gestionarea stocurilor se face pe loturi si articole, cu urmarirea costului istoric, indiferent de natura stocurilor si operatiilor. Sistemul asigura de asemenea si restrictionarea accesului operatorilor la gestiuni si operatii, in functie de drepturile de acces acordate de administratorul de sistem. Totodata, in momentul in care un operator introduce un document, sistemul retine numele acestuia, data si ora operarii prin sistemul intern de log-uri. Modulul ofera rapoarte de tipul listelor de stoc, balante stocuri – pe gestiuni si grupuri de gestiuni, fise de magazie, arhiva de documente, analize vanzari, stocuri limita etc.

SICO ERP&CRM ofera utilizatorului posibilitatea:

  • gestionarii stocurilor in mai multe unitati de masura in paralel;
  • pentru orice produs din nomenclator se inregistreaza si greutatea lui unitara (Kg/unitatea de masura standard);
  • de a adauga campuri noi in nomenclatoare de articole si parteneri;
  • de introducere a codurilor vamale si generarea unui tabel de achizitii si livrari intracomunitare;
  • de a urmarii stocurile si in functie de proiecte sau lucrari, asa incat, utilizatorul sa stie in orice moment stocul real, cantitatile livrate pe anumite lucrari care ulterior pot fi preluate la facturare automat din stocul pe proiecte.

Modulul de gestiune a stocurilor realizeaza gestionarea automat a stocurilor prin documentele primare ale tuturor gestiunilor materiale ale companiei. Calculele si rapoartele sunt exectate si improspatate automat, “instant”, de aplicatia server dupa fiecare tranzactie finalizata pe statiile de lucru. Orice utilizator avizat al sistemului vede “instant” datele si rapoartele aplicatiei fata de toate documentele existente in baza de date la acel moment.

Numarul si tipurile documentelor primare ale oricarei gestiuni sunt nelimitate si pot fi configurabile si de catre utilizator.

In prezentarea acestui modul al lui SICO Gestiuni ne-am rezumat la descrierea modului in care sunt indeplinite cerintele caietului de sarcini. In realitate, aria de cuprindere, functionalitatile si rapoartele modulului de gestiune a stocurilor sunt mult mai vaste, dar ca orice modul SICO el este perfect configurabil pe cerintele beneficiarului.

SICO ERP&CRM permite aplicarea managementului de depozit (WMS) pentru organizarea si functionarea gestiunilor de stocuri. Depozitele pot fi organizate pe un numar variabil de maximum 6 niveluri: locatia (zona), compartimentul (containerul), randul, coloana (raftul), box (cutie, polita), celula. Numarul si tipul celulelor sunt variabile. Sistemul de codificare este automat, cu posibilitatea interventiei de modificare a utilizatorului. Operatiunile de depozitare sunt exprimate prin documente specifice (note de depozitare, colectare, miscare) care pot fi listate usor de catre utilizator. In tranzactiile de stocuri aplicatia poate sugera automat locatiile de depozitare pentru intrarile si iesirile produselor.

Inventarierea si controlul organizatoric si de gestiune in aceste tipuri de depozite se pot face in orice moment, asigurandu-se sincronizarea necesara. Sistemul mai permite realizarea urmatoarelor functiuni:

  1. Generarea de coduri de bare pentru orice produs din nomenclator care vor contine informatii clare pentru identificarea si trasabilitatea acestora;
  2. Manipularea produselor cu ajutorul scannerelor mobile, operatiuni specifice pentru receptii, transferuri, bonuri de consum, inventare s.a.;
  3. Pentru prelucrarea bonurilor de consum se realizeaza o aplicatie pe flux, pentru a impiedica eliberarea de materiale peste limita fisei limite de consum fara aprobarea unei suplimentari de consum pentru faza respectiva de lucrare;
  4. Se realizeaza o scanare pe flux pentru receptii, exclusiv pe baza comenzilor de la furnizori intocmite in sistemul ERP;
  5. Realizarea automata a notelor de receptii prin preluarea continutului comenzilor furnizor;
  6. Realizarea automata a documentelor de consum de materii prime si materiale pe baza retetarelor de fabricatie si notelor de predare a productiei;
  7. Realizarea automata a documentelor de livrare prin preluarea continutului comenzilor client etc.